Search
3°C
Deel dit artikel op social platform

Crompouce krijgt andere naam

De crompouce van bakkerij ‘t Stoepje heeft een andere naam gekregen. De lekkernij heet nu roze roomcroissant.

Aanleiding om de naam te veranderen is een rechtszaak die bedrijven die het product met de naam crompouce verkopen boven het hoofd hangt. Ulrike Mening van Bammetje Bakery claimt de crompouce in 2020 tijdens de coronalockdown te hebben bedacht en heeft ook de merknaam vastgelegd. Bakkers kunnen de crompouce in licentie (= tegen betaling) verkopen.

Supermarktketens Jumbo en Albert Heijn hebben de naam ondertussen veranderd. Deze heet nu tompouce croissant. Bij de Bunschotense bakkerij ‘t Stoepje wordt de crompouce als roze roomcroissant verkocht.

De roze roomcroissant, een kruising tussen een tompouce en een croissant, is nog altijd razend populair. De lekkernij die bekend werd op TikTok gaat als warme broodjes over de toonbank bij bakkerij ‘t Stoepje. In de eerste week dat het product verkrijgbaar was bij de kramen van ‘t Stoepje werden er maar liefst 25.000 van verkocht.